Beklager - dette produktet er ikke lenger tilgjengelig
Superkomfortabel bokser i ull og silke. Lages med økologisk ull blant annet for bedre dyrevelferd, mindre bruk av kjemikalier, mindre vannforbruk og bedre arbeidsforhold.
- Ull sørger for «selvrensende» og luktfrie egenskaper
- Ull holder forholdsvis godt på varmen selv om man er våt
- Silke gjør plagget mer slitesterkt
- Silke er ekstra behagelig mot huden og har en temperaturregulerende effekt
- Økologisk ull fordi vi bryr oss
- Materiale: 72% 150 gr/M2, 17,3 micron Gots sertifisert økologisk merinoull + 28% Silke
- Vekt - 50 g (L)
Størrelsestabell dame |
|
XS |
S |
M |
L |
XL |
Kroppslengde |
157-164 |
161-168 |
165-172 |
170-178 |
175-185 |
Armlengde |
55-57 |
57-58 |
58-59 |
59-60 |
60-62 |
Bryst |
78-85 |
85-91 |
61-97 |
97-104 |
104-112 |
Midje |
63-68 |
68-74 |
74-80 |
80-87 |
87-96 |
Hofte |
86-92 |
92-98 |
98-104 |
104-110 |
110-118 |
Innerben |
75-77 |
77-79 |
79-81 |
81-83 |
83-85
|
Northern Playground har fokus på miljøet. Dette er det de gjør i dag:
1) Vi produserer i nærheten av markedet (Litauen) for å redusere frakt.
2) For fleece- og polyesterprodukter bruker vi resirkulerte tekstiler.
3) Vi bruker ingen plast i innpakning.
4) Vi setter ikke en sluttdato på våre produkter. "Fast fashion" bidrar til å slippe ut mye klimagasser. Vi unngår dette ved å lage klær av god kvalitet som varer lenge og har et tidløst design.
5) Vi lager kvalitetsprodukter som er ment å vare lenge.
6) All ulla vi kjøper er mulesing fri og superwash fri.
7) Vi har en kolleksjonen i økologisk ull. Det er veldig mange grunner til å bruke økologiske tekstiler. Les mer her.
8) Vi har begynt å produsere noen varer lokalt på Tøyen i Oslo.
9) Vi jobber politisk for at miljøet skal få en sterkere plass i næringslivet. Vi har blant annet sendt brev til finansministeren og miljøministeren og ønsket oss miljøskatt.
10) Vår viktigste produsent er Utenos i Lithauen. Utenos tar miljøansvaret sitt svært seriøst og er for eksempel en av få produsenter som oppfyller Greenpeace sine strenge krav i sin Detox Campaign
11) Vi prøver å tenke grønt i alt vi gjør. Veldig mange produsenter lager grønne konsepter for å kunne markedsføre seg som grønne. Men det holder ikke å late som.
12) Vi tror på at ærlighet (og åpenhet) varer lengst. Et par ganger i året gir vi våre kunder et ærlig innblikk i bedrifthverdagen. Les våre "Behind the scenes" brev på nettsiden vår
13) Vi samarbeider med utviklingsfondet for å redusere våre Co2-utslipp